Про розділ Управління житловою нерухомістю

Про розділ  Управління житловою нерухомістю

Реформа житлово-комунального господарства України триває ще від початку 90-х років. Проте, випередивши східноєвропейські країни з початком приватизації (закон України "Про приватизацію державного житлового фонду" липень 1992 р.), Україна втратила темпи і важелі здійснення реформи житлового господарства. Світлим променем на тлі реформи було прийняття закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» (від 29 .11. 2001 р.). Але затягування з прийняттям Житлового кодексу суттєво ускладнює діяльність ОСББ, тому що два наступні кроки: впровадження інституту управителів і створення ринку якісних комунальних послуг не реалізовані. Керівники ОСББ і органи самоврядування опинились у дуже скрутній ситуації. Збільшуючи кількість ОСББ в містах України, ми дуже однобоко розвиваємо реформу, хоча кількісне збільшення ОСББ має і велике позитивне значення для завершення реформи: створено Всеукраїнську асоціацію власників житла, Асоціації ОСББ міст, коаліцію громадських організацій з підтримки реформ у ЖКГ. Проте загальна кількість ОСББ по Україні є ще дуже низькою – 6-8% за різними статистиками, а рівень приватизації житлового фонду дуже високий – біля 85%. Східноєвропейський досвід показує, що, якщо довести рівень ОСББ в житловому фонді до 25-30%, це приведе до стимулювання і ринку послуг, і ринку професійних управителів у цих містах.

Органи місцевого самоврядування і громадські організації України в основному концентруються на наданні юридичних і організаційних послуг щодо створення і початку функціонування ОСББ (практично в кожному місті видаються буклети щодо заохочення і перших кроків зі створення ОСББ), а також частково надають послуги щодо ведення бухгалтерії, фінансової і податкової звітності (централізовані бухгалтерії, наприклад, м. Долини). Важливим аспектом залишається проблема діяльності ОСББ: технічне обслуговування будинків і будинкових комунікацій, побудова відносин з приватними і комунальними підприємствами, які надають послуги. Великою проблемою залишається професійне управління об’єднанням співвласників, а також пошук та найм управителя. В основному функції управителя виконує голова правління ОСББ, який не є професійно підготовленим і не має відповідної освітньої кваліфікації для цього.

 

Актуально